Ojojoj...

... Vad mycket jag har att skriva =)

Var ju med i en "trafikolycka" förra veckan, i torsdags! Det var himla roligt. Några från klassen(resten var dagen innan)fick åka till ett stället, minns dock inte namnet på stället. Och när vi kom dit, fick vi olika roller, olika skador, olika puls osv.. Sen var det brandmän och ambulanspersonal där. Vi fick vara markörer i en trafikolycka, ena olyckan var det två bilar som hade krockat, och den andra var en bil som kört in i en korvkiosk kö. Det var väldigt intressant och se hur dom jobbar, hur dom prioriterar dom skadade och så. Men alla personal var duktiga =) Bar ut några på bår, satte förband på dom skadade, tog puls, satte nål i armen(på låtsas) satte nackkrage osv... Riktigt roligt! Vi blev bjudna på mat och fika och så fick vi säga vad vi tyckte var bra och mindre bra och fråga varför dom gjorde si och så! En lärorik dag =)

Lite bilder =)
("skadorna" är låtsas-grejer man sätter på arm eller ben. Men det ser ganska äkta ut tycker jag)

 Rebeckas arm!

 Mitt ben!

 Marikas lår!

 Jag, "blek, chockad, och blodig"!

Hehehe =)

Måste bara berätta att vi gick in på Coop i våra outfits, och där innan för dörrarna stod sånna dära telefonförsäljare, dom kollade med ganska stora ögon när vi kom in, så skrattade dom. Skulle nog med glo om någon gick omkring i blåa kläder med olika "skador". =)


I Fredags var jag, robban och Wilma hos pelle och ylva och barnen och fikade lite och ungarna lekte, trevligt! =)

I Lördags åkte vi ut till Jonas, Keso och Stoffe var också där. Vi styrde med olika grejer allehopa, tvätta bil, gräsklippning, slipning(haha) osv.... =) Wilma lekte mest med sin docka+vagn =) Sen på kvällen kom Macke och Emelie och frida tror ja hon hette. Vi grillade och käkade massa mat =) GottGott!!! Dom andra drack öl, och det var himla trevligt. =)
På söndagen käkade vi frukost ute i trädgården, hur underbart som helst, bara kunna gå ut och sätta sig, me liiiike =) En stor trädgård slår ju en liten balkong med hästlängder =) Sen efter ett tag begav vi oss hem. Tog det lugnt, käkade och sen i säng!
Tack alla för en underbar helg =D

I natt fick min älskade unge feber =( Men hon har varit ganska pigg idag ändå, fick panodil och så.
Tråkigt när det är så himla fint väder och behöva vara inne, men vi fika på balkongen förut iaf så lite har hon varit ute!

Blomman och Trötter kom förbi förut på en kaffe, treligt eftersom jag inte träffat dom på länge! =)

Nu kollar Wilmis film och jag ska packa..... Så roligt så, eller Inte men ett måste!!

Jajuste, Wilma har ju blivit storasyster då, Hennes pappa och hans tjej fick två flickor(den 19.e april tror ja)!! Lite tråkigt dock att dom nog antagligen inte kommer träffas nått, men så är det. Hon vet att dom finns iaf!!

Nähää, byebye......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0