Anhörig-grupp-möte!

Vi sov länge idag... Skönt, även om min natt har varit ett rent helvete.. Vaknat och haft så jävla ont i magen, höfter och bäcken SÅ FY FAAAAAN!!!!!!

Vi åkte till mamma där det bjöds på lunch =) Min morbror var också där (för att hämta mormor) och Wilma lekte som bara den med honom, dom var i lekparken, plockade körsbär, tvättade fötterna och styrde som bara den, haha =)
Sen var det dags för dom att åka hem och dax för oss att gå till Keso som skulle ha Wilma under tiden som jag var på anhörig grej.....

Anhörig-grupp-mötet.......
När vi kom dit så satte vi oss alla runt ett bord i mitten, som i en ring.
Y som höll i det hela började med att berätta lite om sig själv. Sen säger hon jaha, då ska ni få berätta lite om er och om hur ni känner och mår. Jag tänkte NEJ NEJ, JAG ska inte berätta om hur JAG känner och mår bland folk jag inte känner och aldrig träffat förut!!!! Jag som trodde att vi bara skulle dit och lyssna, att vi skulle få info liksom. Men det blev ju min tur iaf och så kom ju frågan -Hur mår Du?? Vad tror dom? Jag är hög-gravid med en pojkvän som är på behandlig för att han har en sjukdom (och just det där sjukdom är något jag inte accepterat. Jag kan inte säga min pojkvän har en sjukdom) Jag är arg, ledsen, irriterad och allt på än gång. Så mitt svar blev -Jag mår väl bra med det är jobbigt........ Ehh bra svar va?? Sen var det nästas tur..... Och att höra på andra som berättar om sina anhöriga var fan hemskt... Jag kände lite Vad gör jag här, Robban är ju inte sådär "sjuk"!!
Men det känns ändå ok att ha varit där... Även om jag inte är ett dugg mer förstående eller mindre skeptisk till Sensus. Känns bara som om jag har mer frågetecken liksom.....
Och något som jag tänkte på var att dom andra som var där, Har dom accepterat att deras anhöriga är "sjuka"??? Är det bara jag som har svårt för att säga -Jag har en anhörig som är sjuk??? Hmm......

Sen sa Y också att Ni ska göra det som känns bra för er, inte för eran anhörig. Ni ska inte hjälpa dom med saker utan det ska dom ta tag i själva....
Okej... Men vem funkar så emot någon man älskar??
exempel....
-Kan du fixa den här räkningen till mig?
-Nej det får du göra själv.
-Men jag kan inte det nu när jag är på behandlig.
-Det är inte mitt problem, då får du väl fixa det när du kommer hem.
-Men då går den till kron!!!
-Jaha då får den väl göra det då, det är inte mitt problem.

Ofta man gör så?????? Hmmm... Det hjälper sa hon... Aaa, visst hjälper det, att få mig att få dåligt samvete jaa....
Konstigt de dära.......

Ne usch, nu ska jag äta nått vilket jag inte gjort sen typ ett idag, hungrig som fan......

Hej hej....


Kommentarer
Postat av: erika

hahahahahaha sorry men det där lät jävligt roligt, jag fattar att det är jobbigt, men ärligt..

-Någon gör inbrott i ditt hus

-Va? Har dom tagit nåt?förstört nåt? vad säger polisen?

-Vaddå polisen?

-Ja du har väl RING POLISEN??

-Nej verkligen inte, du vet att det där får du ta tag i själv när du kommer hem.



hahahahahahahahhaha



puss <3

2009-08-06 @ 00:50:34
URL: http://lejka.blogg.se/
Postat av: angelica

haha mmm...

-ditt hus brinner..

-ring brandkåren då?

-varför?

-du sa ju att mitt hus brinner!!!

-du får väl ringa själv?

-jag kan inte ringa!!!!

-tråkigt, du få väl göra det när du kommer hem då.

-men kan du ringa brandkåren?????!!!!

-nee det är inte mitt problem!! sry...



vi ska ju alltid dra det till det yttersta och det gillar jag med gumman haha men ändå vad det än gäller så vill man ju inte skita i den man älskar så riktikt förstår jag dom inte när dom säger att "skit i dom" men men...

Löv ju pysss

2009-08-06 @ 11:15:35
Postat av: Erika

Nej, som vi diskuterat det där.. fattar ite hur dom kan säga så även att dom kanske inte menar om ett hus brinner då men ändå spelar ju ingen roll när man älskar någon vill man ju att den ska ha det bra... men men skit in bare...



löv ju tu puss <3<3<3<3<3<3

2009-08-06 @ 19:35:01
URL: http://lejka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0